Quantcast
Browse latest Browse all 2

HGM1 czy Hakaton Grupy Manubia #1

$

Hakaton Grupy ManubiaNa co dzień cały nasz zespół pracuje zdalnie z wielu miast Polski. Od środy gościliśmy jednak we Wrocławiu. Wszyscy razem z „Grupy Manubia” w ramach pierwszego (i na pewno nie ostatniego) Hakatonu Grupy Manubia.

Pod koniec października 2012 roku zorganizowaliśmy sobie „Manubia Bootcamp”. Była to okazja aby wyznaczyć wstępne cele na rok 2013, oraz rozpisać plan działania na najbliższe pół roku. Po pięciu miesiącach przyszedł czas na podsumowania i zapisanie kolejnych planów. Na miejsce zjazdu wybraliśmy Wrocław, a formułę ze zwykłego spotkania postanowiliśmy zmienić na „mini hakaton”.

Dniem startu była środa. To własnie wtedy z kilku różnych miast zjechaliśmy się do Wrocławia i w wynajętym apartamencie rozpoczęliśmy prezentacje, rozmowy i gorączkę rozwijania nowego produktu. Ale po kolei. Tuż po zainwestowaniu w Manubię przez fundusz HardGamma Ventures ogłosiliśmy bardzo enigmatycznie część naszych planów. Za kluczowe do końca marca 2013 postawiliśmy sobie trzy.

Pierwszy z nich ruszył we wtorek w ramach zamkniętych beta testów. Piszę tu o Aukcjolog.pl – czyli pomocy dla tych co chcą wiedzieć co warto sprzedawać na Allegro. Oficjalna informacja prasowa pojawi się w przyszłym tygodniu, wtedy też dostęp do serwisu będzie mógł mieć każdy. Tworząc Aukcjolog przyświecała nam jedna myśl – ma to być prosty serwis prezentujący informacje, a nie tylko dane. Nie chcemy w nim zgadywać co Wam, drodzy Sprzedawcy jest potrzebne. Oddajemy w Wasze ręce narzędzie, którego kierunek rozwoju określicie Wy. A co więcej w zamian za sugestie jakie funkcje mają się pojawić, otrzymacie nawet 100 dni bezpłatnego dostępu.

Drugim ważnym projektem jest dla nas „Manubia Trends”. Prezentacja możliwości produktu odbywała się właśnie podczas Wrocławskiego hakatonu Manubii. Wszyscy pracownicy zapoznali się z tym, co i jak chcemy zmieniać w najbliższych miesiącach w Manubii, a zmiany będą spore. Kontynuować będziemy zmienianie systemu w profesjonalne narzędzie analityczne.  Aukcjolog ma przejąć rolę prostego narzędzia dla Sprzedawców Allegrowych, jednak Manubia skupi się na zgłębianiu danych i ich interpretacji.

Trzeci ważny projekt to „Manubia Global”. Nasz plan dotyczący poszerzenia działalności poza granice Polski opiera się ściśle na narzędziu „Manubia Trends”. Chcemy ujednolicić nasze narzędzia dla wszystkich rynków i dopiero na uporządkowanej ofercie walczyć o kolejne rynki. Bardzo ważnym punktem był nasz marcowy wyjazd do USA, podczas którego poznaliśmy kilka osób z eBaya oraz bezpośrednio z X.Commerce – odpowiedzialnego za udostępnianie danych z serwisów eBay.

Mini hakaton. Spotkanie we Wrocławiu pozwoliło nam podsumować ostatnie miesiące, ale także zacząć kolejny etap. Ciągle tajemniczy projekt „Trends” to nie wszystko na czym się teraz skupimy. Nasz coraz większy team podejmuje się kolejnego zadania. W ramach kilkunastu godzinnej wspólnej pracy, powstały podstawy nowego projektu, który będzie dalej związany z rynkiem e-commerce, ale będzie jednak niezależny od Manubii. Za wiele nie możemy jeszcze powiedzieć, choć zdeklarujemy się do czegoś – testowa wersja tego projektu światło dziennie już pod koniec maja bieżącego roku. I od startu będzie to projekt nastawiony na rynek międzynarodowy.

Wraz z tymi podsumowaniem chyba jaśniejsze staje się, dlaczego ostatnio promujemy się jako „Grupa Manubia”. Wprawdzie więcej niż trzy projekty („Manubia Reserch”, „Aukcjolog”, oraz majowa premiera) nie zamierzamy już robić. Ale teraz już okryliśmy część kart. Rozwój trzech produktów wydawać się może nie lada wyzwaniem dla małej firmy, ale pragę uspokoić, że wszystkie nasze narzędzia zazębiają się między sobą. Przez co efekt pracy przy jednym projekcie możemy wykorzystywać przy kolejnych. Kilka marek, pozwoli nam po prostu precyzyjnej określać dla kogo i do czego służy dane narzędzie.

ps. Przypominamy, że już jutro Shopcamp Zielona Góra – na który gorąco zapraszamy, jakby ktoś chciał porozmawiać o tym co robimy lub czego brakuje mu w naszych narzędziach.